Första boktipset, och förmodligen det enda.

Håller på att läsa karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella. Okej. Jag har garvat åt böcker förut. Men den här är värst. Jag fick panik på bussen för jag var tvungen att hålla inne skrattattacken för jag kände inte för att börja asgarva längst bak i bussen som ett retard: HAHAHA!!! För att sen se hur huvud efter huvud vänder sig om för att lägga märke till att jag sitter själv och garvar.. Nej. Så jag höll mig. Men var tvungen att lägga bort boken ett tag.

Det handlar om en tjej som jobbat som jurist i hela sitt liv. Hon har aldrig varit ledig och slitit som ett djur för att nå upp till drömmen som delägare. Hon har aldrig lagat mat, tvättat eller städat utan har alltid låtit någon ta hand om det åt henne. Hennes dröm att bli delägare i företaget är så nära att hon bokstavligt snuddar vid det men istället dyker något upp. Världens miss som gör att hon flyr. Och på något vänster lyckas hon komma att bli en hushållerska. Hennes övertygelse leder till lögner som tydligen är väldigt trovärdiga. En av de roligaste sakerna är när hon ska stryka (hon har aldrig ens rört ett strykjärn tidigare). Samantha (som huvudpersonen heter) får inte upp strykbrädan till att börja med så hon får lite hjälp av kvinnan hon jobbar för.

Hon tar strykbrädan, och med två snabba rörelser har hon justerat den till exakt rätt höjd. "Jag antar att du är van vid en annan modell", tillägger hon när hon är klar. "De har ju sina olika små egenheter."
"Precis!" säger jag, lättad över den ursäkt hon serverat mig. "Så är det. Jag är mycket mer van vid att jobba med en... en... en Nimbus 2000!"
Trish stirrar häpet på mig. "Är inte det den där kvasten i Harry Potter?"
Fan också.
Jag visste att jag hade hört det någonstans.


Det som är så bra är att hon räddar den situtionen också. Hon är fan min idol. Boken är inte speciellt ny men så läsvärd!

Tror detta är mitt första seriösa boktips under min blogghistoria!



Kommentarer
hellaaan

läste den nyss också!!! :D:D:D:D:D

2010-06-10 @ 20:07:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0