Jag gillar Bruce - vanligtvis.

Jag kommer ha men för livet. Men snälla pappa, höj volymen på den redan aphöga volymen lite mer! Jag tror inte grannen som bor 5 hus bort uppfattar hela textraden nämligen.. En granne är här. En. Och min pappa. Inte är mamma hemma för att styra upp stämningen heller. Nej - då får det bli som det bli. Hämtmat framför tv:n, chips och Bruce Springsteen. Vilket av de 3 alternativen ska bort? Svar: Bruce eftersom det är det enda som man inte kan äta upp och som kommer försvinna. Ni förstår - min pappa kommer aldrig sluta spela den här musiken nu. Han kommer bara höja volymen lite mer och lite mer och lite mer och lite mer.

Inte nog med det utan det är ju en "live" skiva, så man hör inte bara guitarren dampa extra mycket i sitt solo utan även publiken som skriker med och sjunger "HEY BABY" i takt till den hesa mannen... Frasen "hör nu" vet jag inte hur många gånger jag har hört från pappa och den är inte ens menad till mig. Men åå, ska man behöva smita ut från detta hem för att inte behöva höra skriket från stereon, min pappa och snart mig eftersom jag är nära på att få  p a n i k. Och nu ska publikjäveln börja sjunga "OLE OLE OLE OLEEE" i ca 10 min. MEN BRA! Bra publiken! Bra live! BRA BRUCE... Och tack. Tack så jävla mycket för du förstör min kväll. Tack så jävla mycket för jag får men för livet. Tack för jag nu kan tolkas som en surkärring.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0