Innan jag somnar!

Måste bara visa vad jag möttes av igår när vi kom till hotellet. Första sidan. I kvällstidningen. Rubriken. Rädda pensionärerna för fasen! Skåne, ni ger er ingen ärlig chans... Vet inte ens om det går att kalla detta för i-landsproblem.

Däremot måste jag erkänna att Skånelandet har växt lite mer i mina ögon sen igår.. Rätt fin "stad" egentligen. Hittade även mina senilsnören till solglasögonen som jag letat som en galning efter! Lycka!

Däremot uppskattar jag fortfarande inte raggarna och vithåriga-fjortisar som dricker direkt ur Absolut vodka flaskan lever ut till fullo här ute på torget (nedanför mitt fönster) och skriker och springer efter poliser. Gangsters hela bunten.

Jag undrar om det är någon oskriven tävling om vem som är mest raggare här nere. Det är isåfall väldigt jämnt mellan ungdomarna, vad jag har sett...

Finns även en korvgubbe som ger ut "början till din miljon" varje gång du får tillbaka växel för korven du köpte... varje. Men i helhet har hela staden sin charm ändå!


Kommentarer
superstarkasilversaga

hahaha början till din miljon :D sa han så?

2011-04-24 @ 22:32:53
M

Hahaha! MEN ja, till varenda liten enkrona till växel som han gav ut - till alla! Som om han var någon Gud typ. As rolig iaf haha ;)

2011-04-24 @ 22:45:28
URL: http://maratina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0