Update: dirr från Skåneland!

Efter en ca 5 timmars lång bilresa är vi äntligen framme i Hässleholm. Staden där allt händer.


Kommer fram till torget vid stadshotellet – SMOCKAT. Måste vara någon pågående parad av något slag. Så mycket folk har jag inte sett sedan McFlurrun kostade 10 kr på Donken. Skånelandet. Är det det här landet där man böjer bananerna? Nej men skämt åt sido.


Armbågar oss in i lobbyn där receptionen och hotellbaren är i ett. Smart och smidigt system. Bastun används nästan aldrig berättar hon. Restaurangen är öppen till 10 (eller var det 9?) – om det är folk såklart. Nej, nu ska jag springa över till mamma och pappa som bor i andra änden av hotellet. Jag fick ett eget rum för jag är för stor för att ha en extrasäng. FYFAN VAD SKÖNT ATT VARA FÖR STOR!!! Älskar denna frihet jag har just nu. King of the castle. Eller bara king of my room. Det återstår att se.


Lite bilder så ni kan se Hässleholm ur min syn för tillfället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0