Människan är då en rolig prick

Jag tänkte på en sak. Hur många gånger bestämmer vi oss för en sak för att sen i nästa stund komma på att det inte är så viktigt... "Jag ska bli så jäkla nyttig, på riktigt. Inge mer Snickers choklad! Jag ska ut och springa varje morgon! Gymma! Käka nyttigt" osv. Det är sjukt många som lyckas så länge dom vill och har något att sträva mot. Jag är i något mellanläge just nu att jag vill gärna förbättra mig, men har ändå inte bestämt mig. Står och velar och gillar tanken på att kanske bli nyttigare, kanske bli mer vältränad, kanske börja plugga mer. Så från och med idag, nu, i denna stund bestämmer jag mig att jag bara få äta max en Snickers i veckan!! (ligger på minus en snickers så får alltså inte äta någon alls denna vecka). Det känns bra faktiskt! Får se hur det känns imorgon. Ikväll lagade jag iaf en nyttig middag. Sallad med bönor (se på fasen va) med kött i teriyakisås! Se hur suktad man kan bli av att vara nyttig! 


Kommentarer
Mamma

Yeeaaah, bra inititiativ! Det kommer gå toppen när du väl bestämt dig. Maten ser supergod ut, jag ska snart på lunch så jag blev superhungrig. Pusss

2012-10-09 @ 12:01:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0