Sharing some paragraphs

Den här veckan har jag inte riktigt hängt över bloggen för att skriva inlägg. Jag vill ju att ni alla ska få veta vad jag är med om här borta, men vill helst av allt att ni ska uppleva det med mig! Mina älskade nära och kära och underbara bekanta. Alla borde ta chansen att göra något banbrytande ibland som ger massor energi! 
 
Den här dagen har vi i alla fall riktigt längtat efter helgen. Lång dag med två olika kurser, vilka båda mest innebar läsa av texter från papper och power points - inte jätteavancerat. Dagens härligaste energi eller bara skönaste kommentarer var nog när Jennie stressade på läraren att bläddra vidare för att göra klart alla uppgifter. Galet vad den där människan var effektiv! Jag hann i princip läsa klart frågan och förstå den någorlunda när Jennie, ashetsig i princip skriker brevid mig "Neeeext activity!!". Pluspoäng för en effektiv tjej som verkligen ville ha helg och få vara ledig från Health & Safety lektionen! 
 
Satt även och lärde Chantelle som går i vår klass svenkska, måste erkänna att hon är riktigt duktig! Har börjat prata svenska med henne flera gånger utan att jag tänkt på det. Tjejen är från Australien så lite svårt att förstå svenska men hon säger att hon pratar det. "shenare badamrr" - på god väg till tjenare mannen. Nej hon är grym, kan en hel del ord!
 
På väg hem från skolan var jag och Jennie vittnen (okej, inte vittnen men vi var synare) till en bilkrock. Lite dramatiskt men väldigt liten med en fet buckla, inga skador, skråmor, blod på varken människa eller bil och inte heller större trafikstoppning. Imponerande smidigt.
 
Imorgon hoppas vi på strålande sol för då bär det av till stranden! Möte 10.00 SHARP, inga ursäkter, utanför UniLodge där fröken Klarman bor. Laddar med solkrämen. Puss och kram, nu går jag och sover.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0