Söndag 21 oktober

Så skönt att ha helg ibland. Går inte att säga emot det! I fredags var det runt 30 grader så jag och Jennie packade väskan och lämnade city redan vid 10 tiden. Som Jennie skrev i sitt inlägg så var allt bara var bäst. Bästa dagen, bästa vädret, precis fått reda på att vi fått bästa betyg på de två första kurserna, bästa sällskapet och bästa mamma som fyllde år. Ja vi hängde på stranden hela dagen, nu börjar till och med vindarna bli varmare så känns redan som sommar!
 
Efter några timmar på stranden gick vi och satte oss på en uteservering precis vid stranden som heter Bucket list. Stället jag alltid suktat efter... Vi gick in för att ta en öl men efter att jag träffat en bekant där som jobbade i baren blev vi rekomenderade att prova sangrian. Klart vi gjorde det och tog några kannor. Blev en heldag på Bondi alltså. Inte riktigt planerat men sååååå himla härlig dag och kväll och allt! Fanns en hel del ögongodis på Bucket list också, har inte sett så många snygga killar här i Australien som jag först trodde men nu mot sommaren syns fler och fler och mest vid stränderna!! Haha hur som helst 5 av 5 toasters för fredagen!
 
Igår fyllde Parina år och vi började dagen med att möta upp alla tjejerna i Victoria park som ligger precis vid Broadway. Dom har en pool i parken så vi hängde vid den och hade mysigt! På kvällen gick vi till Parina och tjejerna och blev bjudna av pannkakstårta som Parina hade gjort, sååå gott! Efter det gick vi ut till Trademark på kings cross - rätt bra musik men mycket folk och stört varmt så när det bara var jag, Jennie och Parina kvar blev det rätt tidig hemgång! Skönt. Idag sov jag ända till halv 1 och har kört damp-träningspass här hemma i lägenheten för att fira att jag inte varit bakis! Nu blev jag precis klar med att skriva in mina activities inom Risk Management och imorgon bär det av till skolan igen! Innan blir det jogg/promenix runt parken! Det är bestämt! 
 
Nu fick ni lite uppdateringar från mig, både intressanta och icke intressanta! 
Ps. kan inte lägga in bilderna från Jennies kamera här så ni får helt enkelt klicka in på hennes blogg och se bilder och även läsa om fågelbajsincidenten. Ja, jag hoppas jag nämnt att jag inte riktigt gillar fåglar... KLICKA HÄR!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0