Ellååå

Ellååå everybody allihopa!
Sa precis hejdå till Jennie! Vi har haft en heldag, idag igen!! Denna dag slutade vi skolan runt 2 tiden. Efter det gick vi en liten omväg från skolan för att kolla in stadsbiblioteket. Kollade bara på det utifrån men nu vet vi iaf vart det ligger. Fortsatte och kom in på George street där vi hittade ett McDonald's och tog ett stopp för en mcflurry var med malteesers, Saga du kommer älska den! Efter det fortsatte vi vägen vidare, stannade lite på cotton on för att kolla läget. Blev lite väl "kolla läget".. kom hem med ett par svarta skor, en ny plånbok och en blus. Dyker kanske upp någon bild om jag tar tag i det. Hur som helst, gick och satte oss för att fira med en varsin öl på baren three monkeys. Fira vad visste vi inte. Men kanske fira världens bästa onsdag och även att vi var där vi var. En skål på det och en hel del kikande på människor och deep talk om hur världen egentligen ser ut och är. Läskigt det där med tankar ibland! 
 
Efter det gick vi vidare, vår väg slutade aldrig idag. Gick mot Darling Harbour och tänkte ta ett glas vid hamnen men missade solen så istället blev det bara vandrande runt hamnen och asgarvade åt hur fult svenska måste vara, återigen mycket tankar där. Magknip. Fortsatte från Darling hem till mitt place där vi tog ett glas rött - Jennie måste lära sig - bjöd även på lite choklad och jordgubbar - allt för att hon skulle gilla rött vin. Den uppenbarelsen Jennie fick var mer att hon blev sjukt trött av rödvin, vilket jag håller med om. Vi sa ciao och tackade för dagen och nu står jag och gör pommes och tänkte göra egna biffar av min köttfärs jag har i frysen. Kan bli spännande. För att fortsätta mitt babbel-inlägg så tänkte jag även berätta att jag ska göra bearnaisesås här, ska lära mig det och bjuda gänget här!! Måste bara kolla upp receptet. 
 




Kommentarer
SuperStarkaSilverSaga

Hahaha precis innan jag hann läsa: det här kommer saga gilla. Sa jag "Åh gud va gott!" :) MUMS! Skicka en glass med posten pls :)

Svar: Haha aaa vi ska käka det sen när du kommer också!!
Martina L

2012-09-19 @ 20:24:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0