Korta utdrag men jag lever!

Har inte uppdaterat mycket här på bloggfronten och ber om ursäkt för det. Vet att det är några som undrar vad vi gör, hur vi har det och om jag lever. För att klargöra - Jag lever. Jag lever så himla mycket, varenda dag. 
 
Jag och Jennie lämnade Sydney och världens underbaraste tvilingar för runt 2 veckor sen och satte oss på planet mot Bali, Denpasar. En hel del tårar och jobbigt hejdå till tjejerna men sen var det dags att bege sig. Ed var en ängel och skjutsade oss till flygplatsen och gjorde det även möjligt för tjejerna att kunna följa med och säga hejdå.
 
Från Denpasar åkte vi direkt till Kuta där vi hade bokat vårt första hotell. Blev rätt lurade med priset på taxi från flygplatsen insåg vi men vi kom överens om att det var okej för att "vi var ändå medvetna om att vi blev lurade" och sen var det fortfarande billigare än Sverige och definitivt Sydney. 
 
Stannade i Kuta för 4 nätter totalt och de 3 sista nätterna bodde vi på ett superfint hotell med jättemysig pool och fräscht rum! Vi hängde på Kuta beach en dag annars blev det bara poolhäng. Stranden var inte mycket att hylla. Inte överdrivet fin, smutsig och folk som attackerar en för att sälja allt möjligt, konstant. Men det ska vara bra nybörjarsurf men det blev faktiskt ingen surf för mig där. Tro det eller ej, ska se till att få det gjort någondag. Det är ett måste! 
 
Vi lämnade Kuta bakom oss och begav oss till Sanur där vi tog en fast boat till ön Lembongan. Där stannade vi på ett supermysigt ställe med en underbar familj som ägde det. The Akah Cottages, små bungalows med handduksdjur och dusch under bar himmel. På Lembongan var det bara chill och rehab som gällde och inga större ansträngningar än att åka runt på en moppe runt ön. 2 liter bensin kostar ca 6 svenska kronor, vilket är läskigt billigt. 
 
Från Lembongan fick vi ta en båt tillbaka till Sanur, åkte bil till Padangbai och därifrån tog vi båt till Lombok där vi fick ett hotell med världens oklanderligaste utsikt. Stannade i 3 nätter och även där blev det bara att chilla och bada, läsa och äta god mat! Därifrån bokade vi båt till Gili och nu är vi på Gili och bor på ett hostel i ett 12bäddsrum. Rätt så annorlunda mot vad vi bott på innan men så sjukt kul! Har träffat massa sköna människor hittills och idag har jag både fått se soluppgången och solnedgången - på en och samma dag! Ska försöka slänga upp massa bilder imorgon så ni kan få se de bästa. 
 
Det här är väldigt kortfattat men beskrivning kommer nog komma med bilderna. 
 
Puss och kram!


Kommentarer
superstarkasilversaga

Om jag hade en blogg skulle jag skriva ett Grattis inlägg till dig idag min pärlhyasint <3 älskar dig miss bootchick

2013-09-10 @ 12:24:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0