Det börjar dra ihop sig.

I hopp om att komma tillbaka till bloggen men helt ny energi och inspiration - så kan jag tyvärr erkänna att den blogg-glöden inte hittades under min paus. Däremot kommer jag istället berätta istället för att direkt blogga.

 

Eftersom det har varit väldigt lugnt nu, både i skolan och i allmänhet så har det gett mig en hel del tid med mina tankar. Vilket har visat sig vara väldigt nyttigt för mig nu i efterhand men just i stundens träsk satt jag fast. Kom liksom ingenvart. Men för att komma igenom något jobbigt måste man också genomgå skiten.

 

Jag tror aldrig jag har tänkt så mycket som jag har gjort det senaste året. Jag har haft så mycket tid till mina tankar att jag många gånger fått stoppa mig innan jag överanalyserar sönder onödiga tankar.

 

På senaste tiden har jag försökt ta vara på varje dag så gott det bara går, men det är inte lätt. Jag känner hur jag börjar sträcka på benen lite mer för varje dag, jag ser fram emot att få komma hem men innan det blir det Bali och Indonesien! Ska bli så kul att få backpacka runt lite och vara med om nya upplevelser, äventyr och skapa nya minnen! Kameran är med i högsta hugg. Kan dock inte skyffla undan tanken om att det känns som att min Bali och Indo-resa bara är en semester ifrån mitt liv i Australien. Vet inte hur jag ska reagera när jag helt plötsligt står hemma i Sverige - och det är inte långt kvar tills jag faktiskt står där.  Men den som lever får se, som jag så fint brukar säga. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0