Döm inte mitt avslöjande, snälla.

Jag ska erkänna en sak. Lite pinsamt. Igår när vi tog oss friheten att göra en ritlek i skolan (Chantelle gjorde olika sträck och jag och Jennie skulle göra en varsin bild av det och Dee var domare och bestämde vilken bild som vann - simpelt.) så hade jag ett rakt sträck på min sida. Perfekt tänkte jag. Bara göra en flaggstång av det hela. Börjar rita och kommer på att, för att smöra för mina aussies så bör jag göra den Australienska flaggan och börjar göra stjärnor och sträck och allt vad det är tills Chantelle avbryter mig.
- "What flag is that?"
- "...Are you kidding with me??"
Tjejen som är största Aussien själv frågar mig och då hade jag ändå ritat väldigt tydligt och hyffsat noggrant! Backar lite och kollar igen... 
- "AAAH, gosh. It's the American flag! Aaaw, just because I love America?"
- "..."
 
Kollar på flaggfan och inser det. Klart jag har ritat Amerikanska flaggfan. Fick lite panik men räddade allt rätt fint. Tur att Chantelle älskar USA och tur att Dee gillade min konst. Men pinsamt att jag fortfarande inte kan rita den Australienska flaggan rätt efter 9 månader... Gissa vad jag ska göra hela helgen?? Rita flaggor så det räcker och blir över, endast Australiens. Bara för att klargöra; jag vet hur flaggan ser ut. Råkade bara få lite blackout. Det kan hända alla. Det här erkände jag aldrig offentligt i skolan. Det måste ju ha hänt förut... kanske inte med Amerikanska men kanske... Englands flagga? Inte helt fel.
 


Kommentarer
Pappa

Du e bäst min dotter, men det vore kul om du kunde rita av ländernas flaggor som du har besökt under din tid på andra sidan klotet. :)älskar dig

Svar: Allting har sin tid kära pappa. Men jag jobbar på det :) Älskar dig med!
Martina L

2013-06-04 @ 23:08:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0