En lördagskväll med en annorlunda krydda.

Efter jag hade avslutat mitt lördagsäventyr och vandrat hem, hunnit beta av två timmars internet på bibblan och fixat lördagsmiddag så kände jag och Alison för att gå ut och ta ett glas vin och bara snacka, mysa – utan utgång eller något party. Vi började på The Beresford som ligger precis bakom Taylor Square. Sjukt nice lokal med jättestor utegård. Ett varsitt glas rött där sen valde vi att gå vidare och hitta något annat kul, tanken var barrunda. Kom på mig själv med att jag sett en asnice bar för ett x antal månader sen i Darlinghurst den dagen jag och Jennie hittade vår stege som vi har i hallen här hemma. Alison tvekade inte utan litade fullt ut på mig.

 

Stället heter Pocket bar och ligger på crown street, precis vid Oxford street. Riktigt, riktigt skön bar med specialitet på drinkarna, gärna tung whiskey eller gin. Jag och Alison körde en varsin drink och lät dem styla till det! Slutade med att vi stannade på den baren resten av kvällen, en bartender spillde en öl på Alison och det visade sig att hon var Norsk och sen jobbade även en svensk kille där. Stället var verkligen helt rätt för mig och Alison, trots att hon fick en öl över sig så valde vi att dra med dem vidare till en annan bar vilket visade sig bli sjukt kul! Den sista baren var inte speciellt märkvärdig men vi hängde med hela det gänget från Pocket bar och hade askul! Jag och Alison tackade för oss, körde Hungry Jacks och taxi hem. Upp och däckade framför en film i Alisons säng med halva pommesförpackningen i käften. Riktigt lyckad kväll! Det lär bli fler häng på Pocket bar framöver – behöver dock inte bli lika sent/tidigt som i lördags. Älskar när att hitta nya favoritställen och jag tackar gudarna (eller den ansvariga) för mitt lokalsinne i sådana tillfällen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0