Igår tände Alison eld på en strumpa.

Jag har två frågor om det är någon som känner sig manad att svara på dessa.
1. Är det någon som vet hur man kan värma en raggsocka?
2. Tips på hemmasjuk-kurer mot öronvärk?
 
Igår hade Alison det optimala tipset på hur man får bort öronvärg, genom att hälla salt i en strumpa, värma den och sen hålla den mot örat. Jag och Jennie står och pratar lite medan Alison kämpar med strumpan i micron. Allting gick så lugnt men helt plötsligt öppnar Ali micron och säger till oss att hon precis råkade tända eld på strumpan. Söta Alison. Så lugn med en brinnande strumpa i handen som luktade as. Tjejen hade lagt in strumpan i micron på 800w utan något annat i micron. När jag kör riskuddar hemma har jag hört att man ska lägga in ett glas vatten, kan det ha något med att strålningen inte ska gå direkt till tyget? Hur som helst. Så kan det gå! Tur att det inte var någon större majbrasa som utvecklades i micron! 
 
Försökte förgäves trycka den brända, svarta strumpan mot örat men det enda resultat som gavs var att hela jag luktade bränd strumpa... Kunde inte sova så bestämde mig för att köra Sagas tips. Lägga skivad lök i en varm raggsocka och lägga mot örat. Hur fan får man en raggsocka varm utan att riskera att sätta eld på den också?! Gav upp och tog en värktablett istället. Jävla sjukfansak. Så TRÅKIGT. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0