Juni - sommar eller vinter?

Hur kul är det inte att juni är den officiellt första sommar-månaden i Sverige. Läser på facebook hur allt är frid och fröjd och sommar och sol, kortkort kjol osv. Vänd allting uppochner och du kommer till Australien. Att Aussies skriver på facebook att vintern officiellt är här, hur de sticker huvudet under kudden. Var en tjej som skrev ”First day of winter and I have already accepted the fact than I’m going to die.”. Inte samma död som Sveriges vinter men ändå en vinter rikare. Samtidigt som jag ser bilder på shorts och linnen på instagram, klä på er! Svårt att smälta… glad ändå att det inte är någon snö här i Sydney, kommer det snö av någon anledning så får jag panik. Det räcker (och blir över) med snö i ett halvår för mig när jag kommer hem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0