Naiv utmaning.

Så går det ju att fråga sig, ”Hur kan man bli sjuk i Australien? Det är väl alltid varmt där”. Det är drag igenom hela mitt rum. Tar jag upp ett finger i luften, sådär som de gör i filmer, så känner jag vilket håll vinden kommer ifrån. Känner mig som en riktig kampare när jag ligger med 4 lager kläder under mitt täcke och en filt virad runt halsen. Vintern i Australien är inte att jämföra med en hård svensk vinter, men i Sverige går det åtminstone att gå in i ett hus och värma sig. Här är det bara hopplöst. Stå inne eller stå ute, vem fan vet. Australien isolera inte sina hus, så då blir det som det blir. Ända skillnaden är att vintern här håller lika länge som svenska sommaren hemma, och det är väl därför de väljer att inte isolera husen… det är ändå snart sommar igen! 

Måste bara se till att bli någorlunda frisk tills i helgen då jag ska agera hårmodell på hair expo - det kan bli spännande. Kanska kommer hem som en liten främling med grönt och rött hår. Familjen, snälla släpp in mig ändå när jag står och knackar på dörren utanför mitt hem. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0