Glad midsommar!

I efterskott dåraaaa.
Bättre sent än aldrig som vi brukar säga. Gårdagen var trevlig, kan inte säga annat! Käkade gott hos Josefine med några av tjejerna, spelade kubb (och nej saga jag förlorade fortfarande inte!), spelade kortspel som resulterade i igångkick av drickandet. me no like, me no like. Nej, det var lugnt så långt! Sen drog vi till den där hej-dundrande-festen i tullinge. Mycket folk och många ansikten som jag kände igen vilket var lite roligt! Blandat folk som fan och det brukar gå som det gå så vi drog väl hyffsat tidigt därifrån vidare mot Soborn - min kärlek. Okej, en av kärlekarna. Seeen drog vi hemåt.

Nästa år vill jag ha en riktig midsommar - INGET fel på en som denna men jag vill vara med vänner/familj åka ut i skärgården eller på nåt land; midsommarstång, krans (jag och saga hade dock gjort jättefina kransar till oss!), nubbe, sill, potatis, spelmusik... ja allt det där som bara är. Den töntiga sverige-traditionen! Den älskar jag! Men ingen diss mot gårkvällen.

onödigt vetande för den som anser det men någon själ kanske känner för att stalka mitt liv och mig, så here you go!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0