Inspirationskälla i all ära

Inspiration ska komma från hjärtat. Musik kommer till mitt hjärta. Så hårt. Som ett slag, fast ett skönt slag. Som ett nedslag - i mitt hjärta liksom. Låter kanske helt vrickat nu, men det är så sant. Så sant så sant så sant. Musik inspirerar och skapar känslor. Varför tror ni emo:s ser ut som dom gör? För att någon skriker ut sina sorger om hur hemskt deras liv är så klart de blir inspirerade så. Varför tror ni svartrockare ser ut som dom gör? Jo, för någon skriker i deras öron (även förklaring till varför håret står åt mest alla håll och kanter). Reaggie? Jo, hashröken gör att knarket sätter sig i håret och korvar ihop sig till dreads. Det är inte mer än logiskt. Hela musik-världen inspirerar. Tänk bara en värld utan musik. Finns dock folk som säkert inte tänker som jag eller folk som är tondöva och varken kan eller har någon lust att tänka som jag.
Fast alla kan väl ändå höra musik i sitt huvud? Kan inte tänka mig annat.

music is my drug - passar fan så rätt in här.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0