Livet bakom kassan

Måste berätta om tjejen! Om du någongång har varit i skärholmen eller huddinge så har du förmodligen sett "nattlinnetjejen". Om du inte har det, så har du antagligen missat henne. Hon springer (springer nästan alltid när jag har sett henne) runt i ett beiget tubtopp-nattlinne, tofflor eller barfota, kort hår, hårig på benen, under armarna, mellan benen (ja, jag råkade se när hon skulle prova en sko och lyfte benet...) och mustasch. 

Hon var iaf inne på mitt jobb och hälsade på. Saken är den, att jag tycker inte att hon är läskig. Hon är mer bara obegaglig (och hårig). Jag tycker faktiskt synd om henne. Fast hon ville ju ha ett par barnfoppatofflor i en påse, förstod inte riktigt innerbörden med att man måste betala för dom. Och hon frågar alltid efter telefon, jag undrar vem hon skulle ringa.. hmm..

Sen fick jag ryck på en kund. Okej, visst jag jobbar även för att berätta priset på skorna. Men när jag istället förvandlas till en levande miniräknare känns det mest jobbigt. Plus att han inte ens kan ha överseende och ens vara trevlig. Nej, då ska han vara lite små spydig och samtidigt fråga om samma skor. "vad kostar det om jag tar dom två?" "Och vad kostar det om jag tar dom här två?" "Vad kostar det för alla 3" "och alla 4?" "Vad sa du för dom här två?" "vad får jag gratis då?" "vad kostar det för alla 3?" "och 4a?" "och dom 2?"

FÖRSTÅR NI TÅLAMODET?! Om jag hade haft en miniräknare där, om det så var på min mobil hade jag fan slängt den efter honom. Jag kunde inte hålla mig.
jag (viskade, som tur var) - skaffa en jävla miniräknare...
killen - va?
jag - det blir...

tror dock inte det är så bra att jag skriver om alla mina jobbhändelser här.. man vet aldrig vem som kan läsa... hehehe



Kommentarer
Sabrin

Hahah så irriterande

2010-06-07 @ 23:05:11
URL: http://sabbesabbe.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0