Bhadidi chillar i Afrika

Har hunnit med en del denna vanligvis tröga söndag. Jobbade från 11 till halv 5. En och en halvtimme längre än planerat.. skippade rasten och gick tidigare istället :) Men min arbetsdrift kommer ändå från att lura småbarn.. mohaha. Jag står i kassan, ganska lugnt i affären. Så kommer de fram en kille, runt 7-8 år.. kanske yngre eftersom hans näsa nätt och jämnt når upp till bänken vid kassan...

Liten blatte kille: llala*sjunger nåt* vet du vem Bhadidi (kommer inte ihåg namnet) är?
Jag: Nej. Vem är det?
Killen: Ee, de är en pappegoja. Asså farmor hade en pappegoja på ee den balkongen och han, han rymde. Flög iväg.
Jag: Jaha... vart flög han då? Flög han till djungeln? (försöker vara lite gullig)
Killen: .... ne. asså fågeln var från vahettere zoo. djuraffären (pekar bort som om han skulle kunna visa vart fågeln var ifrån)
Jag: Jaa men asså, vart har han flygit? Till Afrika eller?
Killen: Afrika? neeeeeeeeeee
Jag: tror du inte? Det tror jag
Killen: ärliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt?    afrika är feeett långt borta!
Jag: Ja men han kanske kunde flyga långt.
Killen: ärligt?
Killen blev as glad. Tror han blev ganska nöjd. Precis som jag. Och precis som Bhadidi blev när han kom till Afrika.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0