Fredagens fruktplockare

God dag goingar! Idag är det världens bästa fredag och helgen har börjat på riktigt! Sitter på bibblan för stunden, tänkte skriva ut mina (förbättrade) cv:n och köra ett ryck idag! Är lite nervös men ack taggad ändå, kommer inte ihåg senast jag gick runt och sökte jobb! 
 
Igår var vi på trivial night. Event klassen innan oss höll sitt event och det var så lyckat! Massa frågor och bra musik (bra att lyssna på och även bra att se på grabben som sjöng... ögat njöt. Och örat såklart). Vi vann inte själva frågetävlingen, inte alls faktiskt. Rätt käpprätt i botten MEN vi gjorde en bra insats och kämpade och hade kul! Efter det var det raffles som delades ut - lotteri kan man väl också kalla det. Jag var den andra personen som blev uppropad för jag vaaaaaann två små glasfotoramar. Jättefina och kul att få vinna.. Jennie vann en middag för två på ett tacoställe och en skateboard. Jajamen! En skateboard, kan jag säga att hon inte ville byta den mot mina glasramar? Men jag tror det var meningen för nu kan vi ut och rulla tillsammans! Ron, vår lärare, bjöd även Jennie på ett glas skumpa eftersom det var hennes födelsedag i onsdags! Han var på hugget och tyckte väl inte vi levde upp till Svenska party-standarden för han såg lite besviken ut när vi tackade nej dom 5 första gångerna han frågade. Men så gulligt av honom ändå!!
 
Allmänt kul kväll och inte nog med det så fick vi även ett jättestort fruktfat som Ron vann! Bar hem det till paddan så han skulle slippa ta med det ut på hans utekväll haha, men SATAN vad tungt det var. Fick på riktigt ont i ryggen och armarna skakade och då låg stället ca 3-4 minuters gångavstånd från oss. Cred till fruktplockare! Blir att käka frukt i några månader framöver nu.. 
 
Hur som helst, det var det från mig för nu! Ha det bäst, puss och kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0