För det finns inget bättre än färska godisar.

Sanningen är den att jag är en, ibland, lite speciell person. Jag är en blandning. En blandning av min familj men samtidigt egen. Jag är....... eller, jag har iallafall kommit på en liknelse. Under mina filosofiska timmar på fb-chatten med Soborn. Ni vet en gott och blandat påse. Tiderna finns då de flesta personer antingen inte orkar leta i påsen efter den oranga, röda, kanske svarta favoriten. Då kan det vara så att man - som jag ofta förmår att göra - istället tar en näve på måfå och helt enkelt trycker in alla 6 olika godisar i munnen för att få smaken av en riktig blandning. Underbar för vissa. Så är liksom jag - en blandning. Kan inte riktigt bestämma mig hur jag vill smaka. Vissa gillar det och andra avskyr det, vissa gillar en del och andra hatar en del.

Ja, det hela lät nog bättre på chatten. Lite mer spontant - nu blev det lite för djupt. Sitter ensam i min säng, ångest för jag inte vill gå och lägga mig. Upp tidigt imorgon. Istället sitter jag här. Filosoferar om godis. Proppmätt är jag också. Shit. Nej vet ni vad, nu har jag blandat färdigt för ikväll. Blandade in er gjorde jag också. Godnatt kära ni!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0