Debro

Vaknade upp tidigt imorse för att hämta upp min arbetskollega  och födelsedags"kvinnan" innan jobbet. Kvinnan som fyller 34 år idag och blev leggad när hon skulle köpa ciggisar. Glad tjej. Jag frågade om hon blev grattad på sängen med sång och frulle av sin familj men hon sa bara nej. Lite senare på dagen när vi jobbade och stod och inventerade avbröt hon mina tankar med lite halvknakig svenska "jag skoja bara förut, jag fick present i sängen av min man". Den där kvinnan, one of a kind. Lär mig fula ord på olika språk och pratar med mig om det mesta. Hon längtar nog mer tills jag får barn än vad mina föräldrar gör... Så en liten grattis hälsning till en klockren människa och min extramamma under arbetstid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0