"Det är easy peasy!"

Idag har jag försökt festat till det och gjort egen pesto. Alla som jag har pratat med om det har sagt att "åå det är så enkelt", "ja men det blir myyyyycket godare än köpt", "men gud, har du aldrig gjort det? Det är easy peasy"! Men visst tänkte jag, I'll give it a try. Hur fan kan man då misslyckas när jag bara har hört att det är så enkelt?! Är jag så sämst? Kan jag inte ens mosa lite basilikablad och lägga i rätt mängd vitlök? Nej, har fortfarande ont i magen av för mycket vitlök... Blir ledsen i ögat. Pesto som är min passion, det jag ska leva på livet ut, min livsgnista. Jag bara måste sätta det. Förr eller senare! Nästa gång ska jag ha i ännu mer basilikablad (och mindre vitlök). Jag ska bara säga Bon appetit desiderio signora Pesto!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0