Habibi skäris

Mina kollegor är sköna. Hederliga veteranerna som jag diggar! Ikväll satt vi och käkade på amazon och snackade skit, mestadels roliga jobbhistorier om kunder som kissat på sig i butiken, klockrena citat, bajshistorier och allt möjligt! Kommer faktiskt sakna mina tantalanter på 2042. Mycket skratt var det ändå. Fyfan vad jag har varit med om helsjuka saker när jag jobbat i skäris. Nattlinnetjejen som sprang runt i princip näck och köpte foppatofflor i storlek 34 fast hon borde haft 38 och frågade om hon kunde få låna en telefon (undrar vem hon ville ringa), gubben som kom in och kissade på hela golvet förra sommaren och förnekade allt(!), kunder som vill komma och rekommendera skor för dom gått sönder (ville reklamera, kan förstå att det är lätt att blanda ihop), tjaffs med alla kaxiga snorungar som leker i fanskapetsrulltrappa, blöjbytet på pojke 6 år mitt i butiken av hans curlingmorsa - med fet betoning på curling när grabben inte ens får en chans att gå på toa själv, tjejen som försökte lura mig med 500kr-tricket, gången när jag räddade två tjejer och en bebis ut från hissen som stannat genom att bända upp hissdörrarna med en liten skogalge och sedan dra upp dörrarna som hulken, lilltjejen som åkte hela vägen upp för utsidan av rulltrappan så folk fick springa utifrån från caféet för att hjälpa till att bära över henne (då var inte jag där), jag har även blivit kallad idiot och svartskalle av en kund, konversationen som gick lite överstyr med lillgrabben som pratade om hans pappergoja som flygit iväg. Det finns så sjukt många fler saker som jag inte riktigt kommer på just för stunden men varje dag händer det något! Vet att jag kommer vara med om helt andra sorters äventyr i storstaden Sydney men dom senaste åren har det här varit mina äventyr. Ska bli spännande att se vad livet utanför Skopunkten har att erbjuda mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0