Lördag den 6 oktober

Å det har varit en mysig dag idag! Åter spenderad med Jennie the gangnam bror (btw så tjatar dom sönder gangnamn style låten här, är det så hemma också eller är det bara Australien som köttar sönder den?). Vi möttes av smådugg imorse men tog ändå våra rumpor från varsin säker lägenheten mot nya äventyr! Idag stod åter marknad på schemat. Började med att åka bort till Paddington market och besökte den. Mysig som attan och skönt med tak över huvudet så vi slapp regnet ett tag - även fast marknaden var utomhus. Hittade lite mysiga saker att se på och fick med mig en smal ring där ifrån. Efter ett tag kände vi att vi gjort vårt på marknaden och bestämde oss istället för att åka till pancake house som ligger vid The Rocks. Tog bussen, återigen, och nådde vår destination men hittade en marknad i the Rocks som var värd att kolla in och yey vilken tur att vi gick igenom den. Huuuur mycket fina saker som helst. Köpte vykort och lipbalm i snäckskal. Fanns massa fina saker som jag hade velat ha men höll i mig. Efter det blev det jubel in till pannkaks stället, trots att det var kö! Och oj så gott! Lite mättande av all glass så jag klarade mig inte igenom det... nästa gång kommer jag ta något mer än bara pannkakor och glass.. man bör käka dem med jordgubbar eller som Jennie valde nötter och banan. Man bör blanda pannkakorna lite.. Hur som helst! Här får ni bilder på dagens festligheter!


Kommentarer
SuperStarkaSilverSaga

Du behöver inte oroa dig, lyssnar man på radio får man höra gangnam style minst 5 gånger / dag!! Vilka fina bilder! <3 puss

2012-10-07 @ 12:00:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0