Det är så vi rullar

Världens skönaste fredag! Gick till skolan imorse, började klockan 9. Satt där i en och en halvtimme på en lektion med vår lärare som tydligen är en Hen. En kille som valt att bli tjej.. går inte att se. Helt på riktigt så går det inte att se, men har hört det av några andra IBS-elever. Sen kan det ju vara ett rykte som spridits men hur som helst! Kul för henne. Efter våran lektion på hela 1 och en haltimme - som endast sammanfattade om hur man skriver ett cv och hur vi kan få hjälp av skolan för att göra det - så åkte jag, Jennie och Jennifer för att kolla in IKEA! Sveriges stora stoltheter: Volvo, ABBA och IKEA. Jennifer hade redan varit där flera gånger, hon har redan bott i Australien i ett år, så vi hade vår guide med som visade vägen! IKEA i allmänhet ser ju likadant ut så ingen större chock så. Det var stort, billigt och hemkärt. Käkade lite köttbullar, potatismos och lingonsylt som start. Efter det två kanelbullar båda tillsammans för 1.5 dollar. Kära IKEA. Hur som helst. Vandrade runt där, provade lite soffor, mosade kuddar och kollade läget! Fick med mig en kudde hem, en handduk, lakan och påslakan (mina känns som att sova på en vaxduk, så jäkla osköna!), en klädroller, två diskborstar och en ikea-choklad. Mums! Avslutade hela rundan med en mjukglass och begav oss tillbaka till bussen för att åka hem. 
 
Jag och Jennie stannade på broadway innan vi gick hem och köpte en vinbox som vi ska smutta på ikväll och även föra på imorgon. Då får jag även chansen att inviga mina nya, blåa plastvinglas som jag fyndade för 1 dollar!  Handlade även mat och ska göra någon egen budget-variant av tacos! Kan bli spännande! Åå tycker vi är duktiga på att välja budgetalternativen. Fintfint! Här får ni några bilder från IKEA-vandringen från Jennies kamera. Glömde ju min hemma.... buhu, men det här blev lika bra ändå så no sad faces! Puss och kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0