För att sätta ord på känslor.

För att sätta ord på känslor så har jag aldrig någonsin varit så tacksam som jag varit på senaste tiden! Jag har fått chansen att åka till en av världens häftigaste städer för att studera. Jag får chansen att uppleva och se nya saker varje dag som går; nytt väder, nya platser, erfarenheter som jag inte tidigare vetat av, känslor som bubblar under ytan och allt ifrån att lära känna mig själv på ett nytt plan som jag inte vetat om.

 

Jag vet att det här stärker mycket om hur jag ser på saker och ting, både här i min tillfälliga bostad i Sydney men även hemma i Sverige! Att Saga och Josefine har kommit hit för vår skull är för mig så stort att jag ibland känner för att böla ut min tacksamhet. Samma sak när Rydish kom ner hit, det är så stort så jag inte vet vad.

 

Snart kommer hela min familj hit, utom lillefot Chillie som måste stanna hemma och agera vakthund för mormor och Jorge under tre veckors tid. Att min familj och vänner skulle uppmuntra min resa kan för många vara självklart, det är det för mig med men bara för att jag vet hur dem är. Jag har en helt otrolig omgivning och ibland känns det tufft att inte bara kunna krama om dem och säga hur otroligt mycket det betyder för mig. Allt som ni gör, utan att egentligen göra något. Att få ett sms av pappa där det står ’god morgon världens bästa dotter.’ och inget mer. Det är sån härlig känsla att det gör ont i hela kroppen. Att inte ha sett mina bästa vänner på över 5 månader till att de helt plötsligt står i min famn på flygplatsens ankomsthall. Det kommer bli svår att skicka iväg dem nu när de ska bege sig hemåt igen, men jag kan inte vara nog tacksam för den tid vi fått tillsammans.



Kommentarer
Mamma

Det är så härligt att läsa din blogg igen! Du är helt bäst på att uttrycka dig! Härligt att du mår så bra och är så rätt. Ska bli underbart att krama om dig och umgås igen! Älskar dig finaste, puss

2013-02-27 @ 07:24:07
Pappa

Du är en av de modigaste människor jag någonsin träffat, helt underbar jag är så stolt att få vara din Pappa. Fortsätt Martina jag njuter av varje Teg du tar i livet som du bygger. En sak är säker avståndet mellan två människor är ine ihopkopplat med kilometer. Jag älskar dig ser så fram emot att få kram om dig. Pus o Kram Pappa till världens bästa dotter :)

2013-02-27 @ 10:31:56
Anonym

Massor med kärlek till dig fantastiska Martina! Du är underbar! <3

2013-02-27 @ 19:37:11
Josefine

<3

2013-03-02 @ 07:12:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0