Bästa bakiskuren!

I söndags hade jag och Alison en heldag för att rehaba vår baksjuka tillsammans. Vi tog tag i dagen så fort jag, tjejen som gått och blivit läskigt morgonpigg, väckte Alison. Pekade på den klarblå himmel utanför och Alison nickade och delade sitt smånöjda leende. Den där tjejen har så många olika leenden. Men just i såna tillfällen är det smånöjda leendet så grymt!

 

Körde en dusch och gick upp till caféet vid oss. Ampersands Café, som är ett café med tusentals böcker – på riktigt! Skön atmosfär och riktigt charmigt. Satte oss utomhus, hon med en kaffe och jag med min standard chailatte. Småkyligt men inte alls kallt, solen sken och vi lika så. Jobbade oss vidare mot Junction där vi hade hundratals planer. Däremot hann vi med en hel del. Alison fick sina jeans och väska från Zara som var planen. Jag fick en t-shirt och blus från Hollister som inte hörde till planen (till mitt försvar var de på rea). Sen gick vi till Kmart och gick loss! Kmart är en knaper plånboks favorit, tänk Londons Primarkt fast utan alla fashionkläder. Bara billigt och i princip allt! En mix mellan Primarkt och Ullared. Alison körde på ett strykjärn (viktigt redskap när man jobbar på kontor), mjukisbrallor, maskara och något mer kul som jag inte kan komma på nu. Själv körde jag på ett 3pack strumpor och träningstights. – sorry mamma för jag hetsade att du skulle skicka ner mina hemifrån och så går jag och köper men dem var så billiga. Hihi.

 
 

Så, efter det var vi lagom slut i huvudet. Förbi Coles och budgethandlade mat. Pasta och ketchup för $2 för min del. Behöver jag nämna att jag kände mig nöjd? Det är 14 svenska kronor. Hittade avokado för $1 utanför Coles och jag och Alison i princip hoppade upp och ner! Det här är säkert sjukt ointressant för vissa men någon undrar nog vart man kan få tag i så billiga saker i världens tredje dyraste stad och då kan det vara skönt att få veta det. Förhoppningsvis. Hem och däck efter det framför filmen ’Extremely Loud and Incredibly Close’. Riktigt fin film! FILMTIPS på den.

 

Återigen sådär oändligt inlägg men går inte att stoppa mig när jag väl börjar skriva… 373 ord senare avslutar jag. 



Kommentarer
Pappa T

Tack för bloggen det är underbar läsning och en sjukt härlig stil som Ni har med varandra. Kram

Svar: Vad glad jag blir! :D Kram tillbaka
Martina L

2013-06-18 @ 23:17:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0