Wattafass

Det är nog första gången på länge som jag känner att det är svårt att skriva på Svenska. Jag har börjat skriva ner saker som behövs göras och tänkas på till mitt och Sagas företag, men det går inte snabbt. Eftersom det är det här jag har pluggat under ett års tid så vet jag vad jag vill ha ner på pappret, men själva formuleringen och att hitta dem rätta orden går inte riktigt ihop. Min hjärna fightas med att översätta ord från engelska till svenska och jag är inte van med den känslan. Speciellt när det handlar om formellt skrivande. Har kommit på mig själv med att skriva in massa engelska meningar som jag redan har använt som jag vet fungerar när resten av texten är på Svenska. Riktig spännande kamp för stunden! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0