Då var det snart helg igen!

Sitter på accounting lektionen, åter igen. Tänk att det alltid är då som jag hamnar här så snabbt. Internet. Vi går igenom alla assessments och jag börjar känna mig bra stressad! Nästa vecka ska alla inlämningar vara inne så det blir att låsa in sig och plugga hela helgen. 
 
Om en timme så ska jag gå från skolan för att gå på en arbetsintervjuv, jag är så bajsnervös att jag inte vet vad! Jag har varit på en arbetsintervjuv innan och det var för McDonald's när jag var 15 år. Vem vet vad jag sa då, men jobbet fick jag. Nu är det här lite seriösare och innebär att jag ska sitta i en informationdisk och agera smart. Jag har ont i magen och är rädd att jag kommer göra bort mig. Jag vet att det är mina tankar som spökar med mig, men jag är ändå lite spänd måste jag säga. Sjukt omtumlande känslor för ett snack på 5 minuter, vad händer? Och det är ändå bara part time job. Vi får se vad som händer helt enkelt! 
 
Igår sov jag så mycket.. satte mig i sängen för att plugga i ett ljust rum. Helt plötsligt öppnar jag ögonen och jag ligger inbäddad under täcket med en filt runt mig och det är bäcksvart och iskallt i rummet. Höst i Australien är helt okej under dagtid, mysigt till och med! Nätterna däremot är ju skit, så kalla! Vilket beror på att Australiensare vägrar isolera husen, så envisa och alla människor får frysa. Ja, iaf alla som inte har AC i huset, eller värmefläkt, eller duntäcke, eller element, eller brasa som går att tända, eller en bastu etc. Men klaga kan man göra om man tycker det är kul! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Martina L.

Life in Sydney

RSS 2.0